fredag den 12. december 2014

Den bedste weekend ever!

Hej alle sammen!

Jeg har virkelig haft en god weekend! Den startede ud fredag med at jeg gik tideligt i seng, da jeg lørdag skulle tideligt op, og jeg i forvejen var dødtræt!
Lørdag morgen stod jeg op og gjorde mig klar, hvorefter jeg hjalp med at rengøre huset. Ved 9-tiden kom Frank(min hostmoms kæreste) over, og på vejen havde han hentet Julia(Sverige). Vi tog så afsted til Yosemite.















I Yosemite kørte vi rundt og så nogle forskellige ting. Vi kunne ikke se det hele, da man skal hike, og pg.a. årstiden er det forbudt, men vi fik alligevel set nogle vandfald og ellers bare flotte bjerge. For at komme så tæt på vandfaldet som muligt skulle man kravle rundt på en masse sten, hvilket var rundt sjovt(og skræmmende).
Efter Yosemite kørte vi tilbage mod Fresno, men vi stoppede ikke i Fresno, vi kørte i stedet videre mod Kingsburg. Kingsburg er byen hvor Mo(Thailand) bor, og denne by er svensk. De havde et Sankta Lucia optog, som både Julia og jeg syntes var vildt fedt at se! De havde også alle mulige andre med i optoget, så som skolers marching bands, girls scouts, boy scouts osv.
Under optoget sad vi sammen med Mo og hendes familie, og bagefter gik vi ind i en svensk butik, som skulle være den bedste af dem der var der. Både Julia og jeg var i himlen da vi så mad afdelingen! Vi var helt oppe at kører over alle de lækre ting vi så, så som Marabou, marcipanbrød, brunkager, läkerol, knækbrød og andet! Jeg endte faktisk med at købe en æbleskive pande, som ikke var utrolig dyr ligesom dem jeg havde set på nettet, så det var mega nice!
Bagefter fandt vi en kinesisk restaurant, hvor vi sluttede af med noget vildt lækkert kinesisk mad.
Efter maden kørte vi tilbage til Fresno, hvor mig og Julia gik i seng lige med det samme, vi var begge totalt udkørte efter en laaaang dag.









Mo(Thailand), Julia(Sverige) og jeg.



Søndag morgen var det igen tideligt op. Det startede ud med en lækker morgenmad min hostmom havde lavet, som bestod af hashbrowns, pandekager og scramble æg.
Efter det tog vi ud og handle nogle små ting, og så var det ellers hjem og lave mad til dagen udvekslings gettogheter. Vi bagte romchokoladekage, og lavede bønner med bacon, og "en salat"(som jeg troede var desert), den bested af flødeskum, ananas saft(fra dåse ananas) og mini skumfiduser. Efter maden var klar kørte vi afsted. Vi stoppede hos CVS, hvor vi købte små gaver til en gaveudvekslingsleg. Og så videre mod Turlock, som er 2 timer fra os.

Det var en rigtig sjov dag! Vi spiste en helt masse mad, spillede spil og udvekslede gaver. Faktisk var der en konkurrence, som bestod af at man delte sig op i hold af 2, og så konkurrerede man mod et andet hold. Jeg var på hold med Julia, og vi var totalt ubesejrede, så vi vandt chokolade!! Og vi er begge chokaholic haha.
Efter the get-together kørte vi først Julia hjem og derefter kørte vi selv hjem.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar