lørdag den 13. december 2014

Kulturforskelle og underlige spørgsmål: part 1

Hej alle sammen!

Jeg har glædet mig en hel del til at lave dette indlæg, men jeg har ikke rigtig haft tid, så jeg tænkte, at jeg ville lave det i dag, hvor jeg har massere af tid.
Så indlægget bliver altså om nogle kulturforskelle store som små, og nogle utrolig dumme spørgsmål jeg har fået!

Kulturforskelle:

  • Komplimenter: Amerikanere er utrolig gode til at komme med komplimenter, selv til fremmede folk. Det er ikke usædvanligt at en tilfældig pige siger "I like your outfit" eller "Your eyes are beautiful" når jeg går rundt på skolen.
  • Spisevaner: Som mange nok har hørt spiser amerikanerne utrolig fed mad, hvilket lige tog noget tid at vende sig til. Og fastfood bliver også serveret et par gange om ugen.. En anden ting er kniv og gaffel, af en eller anden grund bruger amerikanere ikke kniv, og hvis de endelig spiser noget som er umuligt at skære over med gaflen, ja så skærer de det hele ud på en gang og spiser derefter med gaflen.
  • Alarm på skolen(brandalarm, skoleskyderi etc.): Ja ikke at der har været brand eller skoleskyderi, men en hel masse øvelser har der altså været. Og når alarmen lyder gælder det om at finde det nærmeste lokale og løbe derind, og hvis man ikke når det inden for en bestemt tid, ja så bliver man låst ude, bare synd hvis der er skoleskyderi..


Underlige spørgsmål/kommentarer:
  • Girl 1: "Where in Ameria is Denmark?" - Girl 2: "It is in Delaware!"
  • "Soooo where in California is Denmark?"
  • "You came by train right?"
  • Boy: "What is Denmark?" - Me: "It is a country" - Boy: "where is it?" - Me: " It is in Scandinavia right above Germany" - Boy: "ehh, what is that?"
  • "OMG ARE YOU FROM EUROPE THAT IS SOOOO COOL" *screaming* "SHE IS FROM EUROPE"
  • Girl: "So what language do you speak?" - Me: "I speak Danish" - Girl: "So do everyone in Europe speak Danish?"
  • Girl: "Do you consider yourself white?" - Me: Yeah???  - Girl: But you are not from America???
  • "Denmark is in North Carolina right?"


Ingen kommentarer:

Send en kommentar